Sunday, November 21, 2010

värkarbete och naturprogram

här ligger jag i soffan och har värkar var 6:e minut och kollar på djur som blir gravida. lite surrealistiskt! och vilka slampor dom där kängurerna är! dom ligger med flera fast de bara har ett ägg men tydligen 3 livmödrar?! dom tappade mig där..

Min sida som gäller just nu är http://www.varktimer.se/ så jag har koll när värkarna blir tätare. Och min slempropp har börjat komma! än så länge pyttelite slem och lite blod så det borde bli födsel inom detta dygn, alltså den 22/11. coolt datum ändå! 20101122 och nisse blir skytt!! jaaaaa! jag frågade Jonas ikväll om han var redo för två av oss, han svarade undvikande på frågan. Jag förstår honom, kan inte vara lätt att tänka sig det..Men så blir det! Och det bästa är att det borde bli aktuellt för att ta bilen och slippa taxi. Jonas får lösa återlämnandet av bilen på något annat sätt. Allt löser sig!
Kom på också att jag inte har nåt hemma som lämpar sig att ta med och snaska på under förlossningen (brieost är mitt första hands val men barnmorskan menade att jag inte kommer kunna äta det, pyttsan!)
så en sväng förbi en nattöppen mack är nog på agendan.
Jag lämnade ett plastlakan i bilen, ifall vattnet går så man inte blöter ner sätet i onödan. Nisse får redan nu dela med sig av sina saker! lika bra att han lär sig.

efter 1½ timme är det fortfarande var 6:e minut men det börjar krypa ner till 5 minuter..när det är var tredje måste jag åka in. Jonas ligger i sängen och sover, jag väcker honom när det börjar närma sig, bra om han får sömn. För mig så är det kört, så ont gör det inte men det är så nervöst med slemproppen och värkarna som ska bli tätare att det inte går att sova! och kommer vattnet att gå? Sjukt spännande och jävligt läskigt, så kan man sammanfatta denna erfarenhet. Bara tanken att det kommer göra mycket ondare, oftare och länge får mig att aldrig mer kunna tänka tanken på att bli gravid igen..Hur fan lyckas man med att skaffa fler än ett barn? Kristin som väntar nr 2 bara 2 år efter första! jag är grymt imponerad. Nästa för oss lär dröja...typ 18 år.

Och då är det Jonas som ska föda! Det gäller att vara hård och ställa ultimatum.

Och hur fan kan kvinnan som fick sitt 19:e barn inte tröttna redan vid 3? så kul är det inte att vara gravid att man är det frivilligt i minst 25 år och ha så ont 19 ggr...


Snart kommer Nisse! min vapendragare!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home